VIRTUALIOS TRIATLONO VARŽYBOS - DALYVAUK VARŽYBOSE GYVENAMAJAME MIESTE

INTERVIŲ SU ATLETU LUKU PROKOPAVIČIUMI.

Lietuvos triatlono taurės etapas Veisiejuose - © Roko Lukoševičiaus nuotrauka

Lukas Prokopavičius - Panevėžio triatlono klubo narys, 2019 metų Europos triatlono jaunių ir Lietuvos čempionas.

Kaip susidomėjote triatlonu?

Triatloną pirmiau pradejo lankyti mano brolis. Matydavau kaip eina į baseiną, bėgo, mačiau, kad jam patinka ir mane sugundė tai pabandyti.
Iš pradžių sekėsi sunkiai, tačiau buvau motyvuotas ir norėjau tobulėti. Po metų treniruočių pas A.Rancevą mane pastebėjo V.Urbonas ir pakviete lankyti sporto mokyklą. Per pirmus metus labai smarkiai patobulėjau - kas mane dar labiau motyvavo likti triatlono sporto šakoje.

Kur šiuo metu treniruojatės ir kaip atrodo įprasta jūsų treniruočių diena?

Šiuo metu treniruojuosi kaip ir visi - lauke, minu dviratį ir bėgu. Dažniausiai ryte prabėgu puse valandos, tada darau pratimus bendram fiziniui parengtumui, o vakare minu dviratį arba bėgu.
Kad ir kaip nemėgstu plaukimo, bet daugiau nei mėnesį praleidus be baseino jau pasiilgtu sunkių treniruočių baseine.

Kurią rungtį triatlone laikote savo favoritu?
Ar kaipnors įpatingai ruošiatės jai, turite kažkokių patarimų kaip tai atlikti geriau?


Mano favoritas yra bėgimas, jis sekasi gana gerai ir už triatlono ribų. Kad bėgti gerai triatlone rekomenduoju daryti bėgimą iškarto po važiavimo dviračiu treniruotėse, tai palengvins ir pripratins raumenis persijungti iš minimo i bėgimą.

Gal turite patarimų į ką reiktų labiausiai atkreipti dėmesį besiruošiant triatlonui?

Manau svarbiausias dalykas triatlone yra pastovumas ir nuoseklus darbas tikslo link. Rezultatai patys niekada neateis. Jei tikslas yra rezultatas, o ne rungties įveikimas, reikia įdėti nemažai darbo.

Poilsis, miegas, vanduo, mityba – ar labai stipriai kreipiate dėmesį į šiuos kriterijus?

Poilsis, kaip ir visiem sportininkam yra svarbi sudedamoji rezultato dalis, visada stengiuosi gauti reikalingą kiekį kokybiško miego. Aišku reikia ir pailsėti nuo treniruočių, tad turiu net 2 dienas su mažai krūvio arba išvis be jo. Neskaičiuoju kiek geriu vandens, bet geriu tiek kiek noriu, tai gal ir užtenka.

Ką palinkėtumėte triatlono sporto šaka susidomėjusiam asmeniui? Į ką treniruojantis reikėtų labiausiai atkreipti dėmesį?

Palinkėčiau prisijaunkinti plaukimą. Viskas prasideda nuo plaukimo, tai reikia, kad viskas nepasibaigtų pradžioje dėl streso ir žmonių kiekio vandenyje, nes būna, kad pasitaiko netyčinių smūgių ir spyrių.

Esi abitūrentas, mokaisi Panevėžio sporto gimnazijoje. Kaip sekasi suderinti mokslus su įtemptu treniruočių grafiku? Gal galėtum plačiau papasakoti kuo yra ypatinga sporto gimnazija? Kiek mums yra žinoma, kad turite ilgąją pertrauką tarp pamokų, kuri yra skirta būtent atlikti treniruotę.

Sporto mokykloje sportą ir treniruotes tikrai lengva suderinti. Visi mokytojai supranta, jog turime daug krūvio ir esame dažnai užimti, tad visada ieško geriausio sprendimo mums. Diena sporto mokykloje prasideda 8 ryto ir vyksta 3 pamokos, po tu pamokų einu į baseiną, po treniruotės pavalgau ir toliau mokausi 2-3 pamokas, po šių pamokų laikas vakarinei treniruotei. Taip bėga visos dienos sporto mokykloje.

ITU šiuo metu yra suspendavusi varžybas iki liepos mėnesio. Žinome, kad tai tavo paskutinieji metai Junior grupėje. Kokiose tarptautinėse varžybose planavai dalyvauti šiais metais?

Tos varžybos kuriose planuota dalyvauti už Lietuvos ribų, kol kas dar nėra atšauktos, tai tikiuosi geriausio. Liepos mėnesį Europos čempionatas Tartu, rugpjūtį Europos taurės etapas Švedijoje Malmo, bei Pasaulio čempionatas Kanadoje. Tad dar tikiuosi jog viskas įvyks pagal planą.

Praėjusį sezoną iškovojai Europos čempionate aukso medalį (18 - 19 metų grupėje), tapai Lietuvos čempionu, jau keli metai iš eilės neturi lygiu LTT sprinto distancijoje. Kada bus galimybė tave pamatyti jau ir Olimpinės distancijos įskaitoje?

Praeitais metais dariau 2 olimpines distancijas tai Europos čempionate ir Lietuvos čempionate, o visą sezoną pilnai dalyvauti olimpineje distancijoje butu tikrai sunku, nes norisi ir kokybės - ne tik kiekybės.

Kodėl dažnai renkiesi sprinto distanciją? Ar tai yra pasiruošimo ITU ir ETU dalis? (Jauniai Europos taurių etapuose dalyvauja sprinto distancijoje)

Sprinto distanciją renkuosi, nes dar esu gan jaunas, tad olimpinė distancija darau tik kelis kartus per metus - viso sezono neatlaikyčiau. Varžybų būna tikrai daug ir dažnai, tad būtų sunku atsigauti ir visada buti aukščiausios formos.

Kokie yra tikslai kitam sezonui? Kur planuoji stoti? Kaip tai paveiks tavo treniruotes?

Vienintelis tikslas - būti geresniu, nei praeitais metais.

Kokie yra tavo ilgalaikiai tikslai? Tikriausiai kaip ir kiekvieno sportininko svajonė yra sudalyvauti olimpinėse žaidynėse. Ar matai save jau 2024 metų žaidynėse?

Tikslų yra visokiausiu ir tikrai jie yra susiję su sportu, bet svajoti reikia tyliai. Žinoma, jog kiekvieno sportininko siekiamybė yra olimpiada, tačiau esu realistas ir suprantu, jog dar tikrai nėra realu - nabent įvyktų koks nors lūžis, kurio metu rezultatai šokteltų į aukštumas.

Pabaigai, esame labai laimingi turėdami tave tarp dalyvių. Etriatloną sudaro 6 skirtingi etapai, kuris iš šių 6 etapų tau atrodo patraukliausias ir kodėl?

Patraukliausi mano nuomone yra olimpinis ir 70.3 triatlonas, įprastas triatlonas tikrai man tinka ir patinka ir įdomu pasivaržyti su geriausiais Lietuvoje.